30 april 2010

Little Marbles - Live at Debaser Medis, Stockholm



Little Marbles är popduon från Norrköping som sedan debuten för ett par år sedan varit förband åt bland andra Miss Li och Stefan Sundström och det bubblat lite om här och där. Men i dagarna släpptes deras andra album ”Vi Slutar När Vi Är Klara” och det firades med releasefest på Debaser Medis i Stockholm, och nu kanske det stora genombrottet kommer med hitten ”Lär Mig” som också är första singeln från nya skivan. Little Marbles består av sångerskorna Linn Johansson och Julia Adams och med sig på scen hade de stora delar av Miss Li’s musiker. Inte så konstigt efter som Linda Carlsson aka Miss Li tillsammans med producenten Sonny Boy Gustafsson haft ganska många fingrar med i spelet i produktionen av denna skiva. Glad pop som man garanterat kommer att få höra mer av framöver, säkerligen på radio, tv och olika festivaler i Sverige i sommar. Redan är de inbokade på Siestafestivalen i Hässleholm och Kanonfesten i Finspång.

Från albumet:
Vi Slutar När Vi Är Klara (2010)
01. Du Får Mig Att Förlora (1)
02. Lär Mig
03. Svart Katt
04. För Fin För Denna Värld
05. Ta Min Ungdom
06. Vacker
07. En Galning På Stan
08. Jag Hoppar & Trampar På Ditt Hjärta
09. Baklängeslivet
10. Du Får Mig Att Förlora (2)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar