7 oktober 2010

Purpl Pop - Live at Almoust Famous, Lilla Hotellbaren, Stockholm



Purpl Pop spelade på liveklubben Almost Famous på Lilla Hotellbaren och där hamnade jag av en slump när jag var på väg från SpokenWord på Clarion till Ljungen i Brunogallerian. Direkt när jag kom in så hörde jag hur bra Purpl Pop var och konstigt att de inte är kända ännu, kanske därför de spelar på klubben Almost Famous som plockar upp artister precis innan genombrottet. Riktigt skön electro-hiphop som får benen att röra sig. Kom dit i nästsista låten som jag tyvärr inte hann filma. Det blev den sista låten istället, men då hade sångarens röst spruckit en aning och det lät inte tipptopp, men bra ändå. Dessa killar kommer vi att få höra mer av. Garanterat!

De i bandet:
Le'Andre - Vocals
Skoog - Programming, drums, vocals

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar